Jeg vil gjerne være

Jeg vil gjerne være en sånn som bare trykker én gang på knappen på T-banen og vet at det betyr at dørene kommer til å åpne seg. For de gjør jo det. Når man har trykket én gang lyser det grønt, og da kommer dørene til å åpne seg så snart de er klare. Men jeg trykker cirka 2-10 ganger raskt etter hverandre, avhengig av dagsform.

Jeg vil gjerne være en som lever i nuet og griper dagen, i stedet lever jeg hele sommeren i sorgen over at høsten snart vil komme. Det er ikke en god egenskap, men jeg blir bare surere når jeg ber meg om å skjerpe meg.

Kommentarer

  1. Jeg føler meg ofte fanget i «Hva hvis …?»-tanker og forberedelser – gjerne på det verste. Jeg vet ikke at det ikke er bra, men samtidig er jeg redd for hva som skjer hvis jeg senker skuldrene og ikke tar alle forholdsregler.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mett

Hvem voldtok Marianne Aulie?

Den store posten om å reise med tog i Europa